Waarom beginnen met bloggen?

De dienst die jij met jouw bedrijf levert is niet iets dat je zomaar impulsief aanschaft bij de eerste de beste. Er gaat een hele reis aan vooraf. In dat voorstadium doen mensen (online) onderzoek naar de aard van hun problemen, de mogelijke oplossingen, de verschillende aanbieders, etc. Zo’n reis kent specifieke fasen.

Met een blog zorg je ervoor dat je al in de eerste oriëntatiefase in beeld komt. Mensen zijn nog niet klaar om te kopen, maar wel op zoek naar informatie. Je wilt dat ze informatie ook bij jou kunnen vinden. Zo kunnen ze al vroeg kennismaken met jou, je expertise, jouw visie op hun problemen en de aanpak daarvan.

Wanneer mensen op het punt zijn gekomen dat ze een beslissing gaan nemen voel jij al aan als een goede bekende of beter gezegd: een ‘likeable expert’. Ze hebben je leren kennen en zijn je gaan vertrouwen. En dat allemaal al voor dat eerste telefoontje.

Je blog als basis van je contentmarketing

Een blog is één van de tandwielen in een contentmarketingstrategie, maar wel een hele belangrijke. En vandaag de dag een echte must-have.

blog als bloesemboomJe kunt een blog zien als een zaadje dat je zo snel mogelijk onder de grond moet stoppen. Het wordt eerst een kiemplantje dat zorg en aandacht nodig heeft om te groeien. Maar transformeert dan tot een sterke aantrekkelijke boom die knoppen krijgt, uitbundig bloeit en zijn feromonen ver de wereld in stuurt. Een boom gaat niet op zoek; een boom wordt gevonden.

Een aantal artikelen over het schrijven van een blogpost

Ben je net ervan overtuigd dat het goed is als je zelf ook een artikel schrijft en dan zit je daar… achter je computer… te staren naar een wit scherm. Hoe begin je? Daarover gaat het eerste artikel over bloggen:

Een andere veelgestelde vraag door blogbeginners is de volgende:

Alles met een begin heeft een einde. Zo ook een goede blogpost. Wat wil je dat de lezer doet als hij of zij aan het einde van je artikel is aangekomen? Bedenk dat en vraag er om in heldere bewoordingen. Daarover gaat het volgende blogartikel: