Motivatie & Mindset

Moderne marketing speelt zich grotendeels online af. Daar ga je je profileren, je uitspreken, laten zien wie je bent en waar je voor staat. En je deelt er – vaak gratis – je kennis. “Delen is vermenigvuldigen”, zeggen ze dan.

Als dat nieuw voor je is kan het best even wennen zijn. Alhoewel je gelooft dat je eerst moet geven voordat je kunt ontvangen, en er ook rationeel achter staat, voel je toch soms van die knagende onzekerheden.

Over nieuwe dingen, vragen en onzekerheden

Natuurlijk heb je vragen als je iets nieuws leert. En natuurlijk voel je soms weerstand of zelfs frustratie als die nieuwe tool niet direct begrijpt wat jij wilt.

Maar naast praktische ‘Hoe-werkt-dit vragen’ zijn er ook vragen die niet altijd hardop gesteld worden. Iedereen komt ze in verschillende gradaties wel tegen. Je moet even weten hoe je er mee óm kunt gaan, zodat je weer dóór kunt gaan.

mindset voor moderne marketingDoe ik het wel goed? Kan ik dit wel (leren)? Wat zullen mensen hier wel niet van denken? Gaat dit zich zo wel terugbetalen? Wat als het niet lukt? Wat als ik mensen voor het hoofd stoot? Wat als mijn concurrenten meelezen? Wat als het wél lukt?

Een aantal artikelen over motivatie & mindset

Als je over jouw vakgebied gaat bloggen zul je als expert gezien gaan worden. Maar wat nu als jij je helemaal (nog) geen expert voelt? Laat je dan sterken door het volgende artikel:

Eigenlijk is het gewoon normaal als niet alles gelijk lukt, maar vervelend is het wel als dingen mislukken en fout gaan. Je bent aan het leren en aan het uitproberen om te zien wat werkt voor jou en voor jouw doelgroep. Fouten zijn pas desastreus als er niets van leert en opgeeft. Als je perfectionistisch bent en geen fouten wilt maken lees dan dit artikel:

Ken je van die denkers die moeite hebben om stellige uitspraken te doen? Die altijd wikken en wegen en allerlei grijsnuances schetsen. Of misschien ken je het van jezelf?

Stelling nemen is wel zo duidelijk, lekker kort en krachtig, maar waarom is dat soms zo moeilijk? Dat ontdek je in het volgende artikel: