Van Website tot Marketing Hub

De tijd dat je kon opvallen met een website als een online visitekaartje liggen ver achter ons. Een website moet en kan namelijk veel meer voor je doen. En dat kan in combinatie met de juiste strategie, uitvoering en marketingtools. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Nieuwe bezoekers aantrekken via zoekmachines en content promotie.
  • Je expertise laten zien via interessante en relevante artikelen op je blog.
  • Lezers uitnodigen een eBoek te downloaden of eCursus te volgen.
  • Contact houden met geïnteresseerden via e-mail.
  • Premium content alleen beschikbaar maken voor leden en cursisten.

Digitale marketinggereedschappen

Content Management Systeem

Een content management systeem, kortweg CMS, maakt het je mogelijk om gemakkelijk (zonder kennis van HTML, CSS of FTP) webpagina’s en artikelen te schrijven en online te plaatsen.

Bij een goed CMS is het erg eenvoudig om een blog op een aparte pagina te laten draaien binnen dezelfde website.

Twee verschillende CMS-systemen:

  1. WordPress
  2. HubSpot

HubSpot is meer dan alleen een CMS. Het is een geïntegreerd platforms voor contentmarketing met veel ingebouwde tools die je hierbij helpen.

HubSpot kun je als stand-alone website opzetten, maar je kunt het ook aan een bestaande website koppelen.

Een andere route is om functies aan WordPress toe te voegen via speciale plugins. Let daarbij goed op de maker achter de plugin. Verschijnen er regelmatig updates? Integreert de plugin met de andere plugins die al op je website draaien? Wordt je website er niet te traag van? Zorg in elk geval dat je een goede backup hebt als je een nieuwe plugin toevoegt of een upgrade uitvoert. Deze zorgen spelen niet bij een managed solution zoals HubSpot.