Moderne Marketingstrategie

voor kennisintensieve H2H organisaties
Inboundmarketing is een strategische investering

“The best time to plant a tree was 20 years ago.
The second best time to plant a tree is now.”

Inboundmarketing is een strategische investering

Inbound marketing is een moderne methodologie, waarbij meerdere vormen van online marketing worden gecombineerd. De belangrijkste componenten zijn content marketing, zoekmachine marketing en social media marketing.

Kies je voor inbound marketing dan kies je voor:

  • Positionering van je bedrijf als kennisleider in de markt (thought leadership).
  • Genereren van een gestage stroom van kwaliteitsleads voor het verkoopteam.
  • Berekening van de return-on-marketing-investment en meer doen van wat werkt.

Wil je weten of deze moderne marketingstrategie past bij jouw bedrijf op dit moment? Neem dan contact op.

Online

Consumenten en bedrijven laten zich meer en meer leiden door informatie die, al tijdens het oriëntatieproces, online wordt gevonden. Je krijgt eerder in het koopproces contact met prospects wanneer je aansluit bij de behoefte van dat moment.

Permissie

Geen ongewenste interrupties of massamailings. En geen irritante advertenties. Het zwaartepunt komt meer bij de klant te liggen i.p.v. bij jouw bedrijf. Zo sluit je beter aan bij de beleving en vraag van uw klant. Je bedrijf zal winnen aan sympathie en waarde.

Bijsturen

Deze geïntegreerde aanpak levert actionable information op. Informatie op basis waarvan je maandelijks gerichte acties kunt uitzetten om de effectiviteit te verbeteren.

Een Franse Roman

De naam Amylion komt uit een Franse ‘roman’ uit de 12e eeuw: “Amys en Amylion”.

Dit episch verhaal gaat over de vriendschap tussen de twee ridders Amys en Amylion. In Amys herkennen we het Franse woord voor ‘vrienden’ (amis).

Wie was Amylion?

Amylion is de minder bekende helft van het vriendenduo Amys & Amylion.

De vriendschap tussen de ridders symboliseert de filosofie van inboundmarketing en het win-win-win scenario dat daaruit ontstaat.

Samen zaken doen is elkaar vooruit helpen.

Inbound marketing in 5 fasen

Amylion gaat met jou en je bedrijf aan de slag om eerst de strategie vast te stellen, deze in fases te implementeren en de effectiviteit te monitoren. Welke middelen we in welke mate en op welk moment inzetten zal mede afhangen van jouw bedrijfsdoelstellingen en de snelheid waarmee je die wilt bereiken.

Hiernaast zie je hoe een inbound marketing implementatie in grote lijnen eruit ziet. Met elke iteratie wordt meer toegevoegd, stijgt de waarde en wordt de effectiviteit steeds groter.

Inbound marketing proces in 5 stappen
Onderzoeksfase waarin o.a. jullie doelgroep, buyer personas en concurrenten in kaart worden gebracht. Alhoewel dit in latere iteraties kan worden uitgebreid en verfijnd valt het in principe buiten de optimalisatieloop.
In kaart brengen van het zoekgedrag van je doelgroep. Welke zoektermen gebruiken zij in Google wanneer ze naar vergelijkbare producten en diensten als die van jullie bedrijf op zoek gaan? En op welke termen worden concurrenten van jullie nu gevonden?
Eénmalig hoort in deze fase ook de setup van de nodige software thuis.
Publiceren van content, optimalisatie voor vindbaarheid in zoekmachines en promotie in de sociale media. In deze stap kunnen we ook gerichte advertentiecampagnes inzetten.
Implementatie van diverse conversietactieken en lead nurturing. Hieronder valt ook het (laten) creëeren van Advanced Content (white papers, podcasts, videos, webinars en ebooks). Alle conversies worden bijgehouden; ongeacht de bron (search, pay-per-click, social media, e-mailmarketing, beurspresentaties, etc) of het type (van bezoeker tot lead en van lead tot klant).
Alle gegevens zijn in een integraal dashboard af te lezen. Hierin vind je ook feedback en suggesties voor de volgende actie. Daarnaast zijn er specifieke rapportages beschikbaar die meer detail geven. Zolang gewenst wordt je hierbij begeleidt door je implementatieconsultant.

Barbara schetst allerlei opties en mogelijkheden. Hierbij biedt ze veel technische know how maar weet aan te sluiten bij de belevingswereld van de ander. Hierdoor wordt vertrouwen opgebouwd. Ze heeft me over de streep getrokken door steeds weer samen te zoeken naar wat mij als klant dient.

Business Coach

Eigenlijk dacht ik dat we het al best goed deden, maar deze training was voor mij niet minder dan een openbaring. Door in de schoenen van mijn klant te stappen ben ik ook heel anders over bloggen gaan denken. Dit geeft mij de handvatten om hernieuwd en vol vertrouwen door te gaan met digitale marketing.

Directeur

Het is een genot om te werken met Barbara; ze weet zeer goed waarover ze praat als het om websites gaat. Prettig is dat ze een echte meedenker is.

Evenementenbureau

Ik ben zekerder van mijn zaak geworden. Want ik weet dat ik nooit tekort zal hebben aan ideeën voor blogs. Ik heb namelijk geleerd om mijn kennis op veel manieren te vertellen. Een nieuwe gedachte voor mij was: ook al heb je één doelgroep, mensen binnen die doelgroep hebben verschillende kennisniveaus. Daar heb ik mee leren spelen. Zoiets had ik zelf nooit bedacht.

Coach

Het uitwerken van persona’s (fictieve klanten) helpt goed om in het oog te houden voor wie je schrijft. Daar kun je je boodschap op afstemmen en dan wordt het schrijven ineens een stuk gemakkelijker en doelgerichter. Hierdoor blokkeerde ik niet meer en kreeg ik er zelfs plezier in.

Trainer

Barbara is een drijvende kracht achter het opzetten en verbeteren van management informatie. Ze heeft een goed oog voor wat de business nodig heeft. Voor het management is dit van grote waarde voor het (bij)sturen van de business en organisatie.

Operations manager

Barbara heeft me attent gemaakt op een andere manier van bloggen. Nu moet ik leren om niet alleen voor Google te schrijven maar ook vanuit de content. Iemand aanspreken op zijn behoefte. Je inleven in die persoon, waar loopt-ie tegenaan, hoe kan je ‘m helpen. Nu heb ik eindelijk de tools in handen om mijn website op de kaart te zetten.

Coach

Barbara always exceeded our expectations by constantly improving the analysis reports. Also, she is very capable of not only distilling the right KPI’s from a big load of data from multiple systems. Also, she added value by preparing a good business analysis of these data. She has been an important factor in successfully running the business.

Practice director

Wil je aan de slag met inbound marketing?