Moderne Marketingstrategie

voor kennisintensieve B2B bedrijven

“The best time to plant a tree was 20 years ago.
The second best time to plant a tree is now.”

Inboundmarketing is een strategische investering

Inbound marketing is een moderne methodologie, waarbij meerdere vormen van online marketing worden gecombineerd. De belangrijkste componenten zijn content marketing, zoekmachine marketing en social media marketing.

Kies je voor inbound marketing dan kies je voor:

  • Positionering van je bedrijf als kennisleider in de markt (thought leadership).
  • Genereren van een gestage stroom van kwaliteitsleads voor het verkoopteam.
  • Berekening van de return-on-marketing-investment en meer doen van wat werkt.

Wil je weten of deze moderne marketingstrategie past bij jouw bedrijf op dit moment? Neem dan contact op.

Online

Consumenten en bedrijven laten zich meer en meer leiden door informatie die, al tijdens het oriëntatieproces, online wordt gevonden. Je krijgt eerder in het koopproces contact met prospects wanneer je aansluit bij de behoefte van dat moment.

Permissie

Geen ongewenste interrupties of massamailings. En geen irritante advertenties. Het zwaartepunt komt meer bij de klant te liggen i.p.v. bij jouw bedrijf. Zo sluit je beter aan bij de beleving en vraag van uw klant. Je bedrijf zal winnen aan sympathie en waarde.

Bijsturen

Deze geïntegreerde aanpak levert actionable information op. Informatie op basis waarvan je maandelijks gerichte acties kunt uitzetten om de effectiviteit te verbeteren.

Inbound marketing in 5 fasen

Amylion gaat met jou en je bedrijf aan de slag om eerst de strategie vast te stellen, deze in fases te implementeren en de effectiviteit te monitoren. Welke middelen we in welke mate en op welk moment inzetten zal mede afhangen van jouw bedrijfsdoelstellingen en de snelheid waarmee je die wilt bereiken.

Hiernaast zie je hoe een inbound marketing implementatie in grote lijnen eruit ziet. Met elke iteratie wordt meer toegevoegd, stijgt de waarde en wordt de effectiviteit steeds groter.

Inbound marketing proces in 5 stappen
Onderzoeksfase waarin o.a. jullie doelgroep, buyer personas en concurrenten in kaart worden gebracht. Alhoewel dit in latere iteraties kan worden uitgebreid en verfijnd valt het in principe buiten de optimalisatieloop.
In kaart brengen van het zoekgedrag van je doelgroep. Welke zoektermen gebruiken zij in Google wanneer ze naar vergelijkbare producten en diensten als die van jullie bedrijf op zoek gaan? En op welke termen worden concurrenten van jullie nu gevonden?
Eénmalig hoort in deze fase ook de setup van de nodige software thuis.
Publiceren van content, optimalisatie voor vindbaarheid in zoekmachines en promotie in de sociale media. In deze stap kunnen we ook gerichte advertentiecampagnes inzetten.
Implementatie van diverse conversietactieken en lead nurturing. Hieronder valt ook het (laten) creëeren van Advanced Content (white papers, podcasts, videos, webinars en ebooks). Alle conversies worden bijgehouden; ongeacht de bron (search, pay-per-click, social media, e-mailmarketing, beurspresentaties, etc) of het type (van bezoeker tot lead en van lead tot klant).
Alle gegevens zijn in een integraal dashboard af te lezen. Hierin vind je ook feedback en suggesties voor de volgende actie. Daarnaast zijn er specifieke rapportages beschikbaar die meer detail geven. Zolang gewenst wordt je hierbij begeleidt door je implementatieconsultant.

Wil je aan de slag met inbound marketing?

Let's talk!