onvoorziene voordelen content curatieNTEN is een kwartaaluitgave voor de non-profit branche en het hoofdartikel in het juni nummer gaat over content curatie. Het ziet er werkelijk fantastisch uit, maar ook inhoudelijk is dit nummer zeer aan te bevelen. Je kunt het gratis downloaden vanaf NTEN’s website, maar moet je wel even registreren (geen moeite toch?).

Natuurlijk is dit nummer ook waardevol voor profits, want ga maar na… als de non-profits zich gaan bezig houden met social media en content curatie dan mag je er toch wel vanuit gaan dat ze hun beperkte budgetten niet verkwanselen aan een hype die niets overlevert. Ze moeten efficiënt omgaan met hun middelen en kiezen wellicht juist daarom voor sociaal media en content curatie.

Voor een onderwerp als dit wordt natuurlijk Beth Kanter gevraagd. Zij blogt al jaren over non-profit en hoe zij social media gebruiken om verandering te bewerkstelligen. Daarbij komt geregeld het seek-sense-share model voorbij dat je hieronder ziet.

Harold Jarche's "Seek, Sense, Share" model

Harold Jarche’s “Seek, Sense, Share” model

Op 12 juli 2012 geeft gaf Beth Kanter een gratis webinar “How content curation builds staff expertise and reduces information overload“. Je kunt kon er via de link voor registeren.

Ook interessant zijn de volgende links:

Heb je als non-profit ervaring met content curatie of sta je op het punt dit te gaan toepassen in je werk?

Dit artikel werd in 2012 gepubliceerd op ContentCuratie.nl.

Share This

Share this post with your friends!