intern digitaal magazineAan de basis van alle voortgang die we maken ligt informatie. Daarmee is informatie de belangrijkste grondstof van onze economie. We ontdekken, we leren, we bundelen onze kennis, combineren en creëren.

Ook voor, of beter gezegd juist voor, bedrijven is een goede informatievoorziening essentieel. Niet alleen het behoud van kennis, maar ook het vergaren van nieuwe kennis. Om structurele verbeteringen door te voeren moet je op de hoogte zijn van wat er om je heen speelt zodat alle stukjes informatie die beschikbaar zijn jou – en je collega’s – kunnen inspireren. Door bij te blijven ga je verbanden zien en door de combinatie van informatie kom je op nieuwe ideeën.

De interne informatievoorziening van je bedrijf

Zorg voor een goede interne informatievoorziening en houd alle medewerkers “on the same page”, inspireer, bevorder communicatie en oogst nieuwe inzichten en ideeën. Een goede manier om dit te doen is via een digitaal intern magazine. Een magazine dat continu up-to-date is en dat door één of meerdere curators van context wordt voorzien. De curators personaliseren de informatie en maken deze aantrekkelijker voor de lezer. Hieronder valt ook het samenvatten van de essentie van een artikel of het er uit lichten van een waardevol idee.ï

De inhoud van je digitale interne magazine

Het ligt voor de hand om nieuws uit de branche te cureren, maar denk ook aan relevante artikelen vanuit andere branches. En ook ‘evergreen content’ die al langer geleden is gepubliceerd kan pareltjes van wijsheid bevatten die juist nu ineens relevant worden.

De selectie maakt content curatie een actief proces met een ‘menselijk filter’. Het curatorschap moet niet onderschat worden. Met selecteren en duiden van de gevonden artikelen komt met een grote verantwoordelijkheid.

Content cureren voor je digitale magazine is dan ook anders dan aggregatie. Bij aggregatie gaat het er om om met een ijzeren regelmaat nieuwe informatie te verspreiden die past binnen het thema. Bij curatie pas je een stevig filter toe en verspreid je minder informatie, maar van hogere kwaliteit.

Wil je hier hulp bij?

We kunnen je helpen om de juiste bronnen te vinden, geen statische lijst van websites die je al kent, maar een groeiende verzameling van websites die relevante informatie publiceren. De lijst groeit via een concept dat we ‘crowd sourced learning’ hebben genoemd.

We kunnen je helpen om uit de grote hoeveelheid publicaties die publicaties te vinden die een menselijke inspectie waard zijn. Hier hebben we verschillende criteria voor ontwikkeld.

En tot slot kunnen we je helpen met een eenvoudig proces om de geselecteerde publicaties om te zetten naar een publicatie in je eigen digitale magazine. En omdat anderen het alleen kunnen lezen als ze van jou een ‘token’ krijgen, weet je zeker dat je magazine alleen voor intern gebruik is.

De motor achter deze oplossing is BuzzTalk met Publizz. En als je interesse is gewekt neem dan even contact op.

Foto credit: Hack College, work smarter not harder

Share This

Share this post with your friends!