social media clubIk houd van efficiëntie en daarom sprak dit artikel van Kelly Meeker mij aan. Zij promoot content curation als oplossing voor informatie overload bij je medewerkers. Ze stelt dat content curation, communities of practice en continuous learning (excuus voor het jargon) het leren zoals we dat kennen tot in de kern verandert.

Er komt dagelijks zoveel nieuwe informatie op je af. Stel je voor dat iedereen dat voor zich moest uitzoeken. Kelly Meeker stelt voor dat trainers niet alleen content gaan creëren, maar ook gaan cureren. Het wiel kan namelijk ergens anders al uitgevonden zijn. Zonde van je tijd als je dat dan ook gaat proberen. Je kunt het beter hergebruiken.

Op deze manier wordt je werk schaalbaar, want je kunt meer leerstof dekken. Verschuif dus je werkfocus als trainer van content creatie naar content curatie, het verbinden van mensen en het bouwen van communities. Bewaar je kostbare tijd voor het maken van alleen de meest waardevolle trainingen voor je bedrijf.

Een bottleneck bij deze aanpak is toegang tot de content. Toegang is net zo belangrijk als de content zelf. Hoe gemakkelijker het is om informatie te vinden des te meer zullen de studenten ermee aan de slag gaan en er voordeel van hebben. Hoe staat het er nu voor binnen je bedrijf? Weet iedereen binnen de organisatie welke resources er nu zijn en waar ze die kunnen vinden? Waarschijnlijk niet.

Lees het volledige artikel hier: Helping employees avoid information overload

Fotocredit

Dit artikel werd in 2012 gepubliceerd op ContentCuratie.nl.

Share This

Share this post with your friends!