Hoe en waar gaat jouw bedrijf jouw nieuwe klanten bereiken? Of anders gezegd… hoe en waar gaan zij jou vinden?

Een moderne marketingstrategie speelt in op de volgende factoren:

1. Internet

In Nederland heeft vrijwel iedereen toegang tot internet en de eerste zoektocht naar informatie begint online. Het is de kunst om op het juiste moment door de juiste mensen gevonden te worden. Dat is niet pas wanneer ze behoefte hebben aan jouw dienst, maar al veel eerder. Juist wanneer iemand voor het eerst op zoek gaat naar meer informatie rondom de problemen en de symptomen die ze ervaren is het moment waarop jij al in beeld wilt komen.

2. Relevantie

De tijd waarin marketing vooral bestond uit het inkopen van advertenties ligt al een tijdje achter ons. Niet degene met de diepste zakken wint, maar degene die het meest relevant is. Er verschijnt enorm veel informatie online, maar degene die sympathiek en betrouwbaar weet aan te sluiten bij de behoefte van het moment krijgt de aandacht.

3. Empathie

Om vertrouwen te winnen en een reputatie op te bouwen als Likeable Expert is het belangrijk dat je je kunt verplaatsen in je klant, hier taal aan te geven en dat in te zetten in je online marketing. Door te informeren krijgt iemand meer begrip en taal bij zijn of haar probleem. Hij (of zij) leert ook over mogelijke oorzaken en mogelijke oplossingen; inclusief de voor- en nadelen van elke oplossing. En natuurlijk leert hij ook over jouw oplossing.

3 pijlers moderne marketing

Tegen de tijd dat iemand alles op een rijtje heeft en het tijd is om een beslissing te nemen ben jij al bekend en vertrouwd. Je hebt een reputatie opgebouwd gebaseerd op vertrouwen en expertise.

Het is de kunst iemand te laten ontdekken wat de juiste keuze is en hem of haar als een mentor te begeleiden bij die ontdekkingsreis. De reis is al lang begonnen voordat iemand daadwerkelijk contact met je opneemt. Het gaat er dus om dat je niet afwacht, maar actie onderneemt om zo vroeg mogelijk in beeld te komen.

Meer artikelen over Digitale Marketing »

Share This

Share this post with your friends!