Conversietip #1 – Zorg dat Google begrijpt waar je website over gaat

bird in handDe ene websitebezoeker is de andere niet. Wanneer je website slecht geoptimaliseerd is zul je veel irrelevant traffic aantrekken, dat wil zeggen veel bezoekers die niet op zoek zijn naar jou of je bedrijf en die niet tot je potentiële klanten behoren. Relevante websitebezoekers noemen we in jargon qualified traffic.

Liever 100 relevante bezoekers dan 1000 mensen die niet willen wat je te bieden hebt. Bedenk hoe je potentiële klanten naar jou op zoek zullen gaan als zij Google gebruiken. Welke zoektermen vullen zij in? We noemen dat keywords.

Door deze keywords op de juiste plekken terug te laten komen op je websitepagina (on page SEO) maak je Google duidelijk waar je artikel over gaat.

Conversietip #2 – Grijp direct de aandacht van de websitebezoeker

Stel iemand komt via Google op jouw website terecht. Het moet dan binnen 5 seconden duidelijk zijn wat daar te vinden is en liever nog sneller. Wees daarom duidelijk en bewaar het interessante niet tot het einde, maar schrijf volgens een omgekeerde piramide: zet je conclusie in de eerste paragraaf en dan pas de inleiding en onderbouwing.

Conversietip #3 – Maak je website gebruikersvriendelijk

Je onderscheiden t.o.v. je concurrenten is belangrijk, maar er zijn een aantal factoren waarbij je dat juist niet moet doen. Probeer niet uniek te zijn t.a.v. de plaats van je logo bijvoorbeeld. Iedereen verwacht dat linksboven in de website – en ook dat het klikbaar is en naar de homepage leidt. Vergelijk het met een boek: de inhoudsopgave staat altijd voorin en daar wijkt niemand van af.

Zorg dat de tekst gemakkelijk te lezen is vanaf een beeldscherm. Maak het scanbaar. Gebruik tussenkopjes, korte alinea’s en korte zinnen. Zwarte tekst op een witte achtergrond is weinig origineel, maar dit leest nu eenmaal het gemakkelijkst voor de meeste mensen.

Conversietip #4 – Ontwerp aantrekkelijke aanbiedingen

Bedenk per pagina wat je wilt dat een websitebezoeker doet als hij of zij op die pagina is gekomen. En vraag daar vervolgens om op een manier die niet te missen is. We noemen dat een call-to-action.

fotocredit

Share This

Share this post with your friends!