6 contentcuratie methodesIn een eerder artikel heb ik je verteld over de 5 stappen van content curatie en hoe de kwaliteit van het artikel lager wordt naarmate je meer stappen daaruit weg laat. Het kan dus wel, stappen weglaten, maar dat is een keuze met consequenties. Vergelijk het maar met het koken volgens recept. Soms heb je niet alles in huis en kun je best zonder grote gevolgen iets weglaten. Maar andere keren mis je net dat essentiële ingredient en heeft het smaak noch kraak of bedoelde je het een, maar kreeg je het ander.

Curata illustreert dat heel mooi aan de hand van een zestal voorbeelden. Een belangrijk artikel dat het begrip van content curatie enorm vergroot. Want laten we even iets rechtzetten: Met content curatie wordt je net zo min een thought leader als dat je slank en gespierd wordt van een sportschoolabonnement. Het gaat om de toewijding die je er in legt oftewel “no pain no gain”.

6 Contentcuratie templates voor content annotatie

A fundamental part of content curation is adding annotation and commentary to third-party content that you choose to share. Its easy for novice curators to simply focus on finding and sharing relevant content while forgetting to annotate their content with their own perspectives. Curatas second annual shows that content curation continues to grow in popularity year over year. Given that, just like you there will be others who are curating the same content as you are to their audience.To standout from the rest, adding thoughtful commentary is important to demonstrating your expertise in a subject and sharing your point of view. 6 Content Curation Templates for Content Annotation

6 content curatie annotatie-methoden door Curata

De voorbeelden die Curata in haar artikel noemt maken het verschil goed duidelijk en geven bij elke methode en score voor:

  • De hoeveelheid inspanning die de curator moet leveren.
  • De toegevoegde waarde in termen van SEO; maatgevend voor de vindbaarheid van je website.
  • De toegevoegde waarde voor je publiek; maatgevend voor de conversie op je website.

De menselijke component is dan ook essentieel als je resultaten wilt zien, maar er zeker een rol voor computers weggelegd. Computeralgoritmes helpen je namelijk bij het ontdekken van nieuwe bronnen zodat je niet zelf in een filterbubbel belandt en alleen publicaties deelt van bronnen die je doelgroep ook al wel kent. En daarnaast speelt automatisering ook een rol om de distributie te automatiseren. Dat kunnen zij veel efficienter.

Dit artikel van Barbara Kremers werd in 2014 eerst gepubliceerd op ContentCuratie.nl.

Share This

Share this post with your friends!