Content curation
Op deze pagina vind je een overzicht van mijn artikelen over content curatie van 2012 tot nu. Aanvankelijk werden deze gepubliceerd op het domein contentcuratie.nl, maar dat is nu samengevoegd met Amylion.

Win via 6 content curation spelregels
Content delen van iemand anders kán een win-win-win scenario opleveren mits je de 6 content curatie spelregels kent en toepast. Neem ze eventjes door als je ze nog niet kent. Zo zorg je goed voor je lezers, je bronnen en jezelf.

Eindeloos content cureren zonder ooit als expert gezien te worden (en hoe je dit voorkomt)
Sommigen zeggen dat retweeten ook cureren is. Daar kun je erover discussiëren, maar dat gaan we niet doen. Belangrijker is te weten hoe content curatie waarde toevoegt voor jou en je lezers. Er zijn 6 methoden en we lopen ze in dit artikel allemaal langs.

Redenen waarom jij als expert in gezondheid het nieuws moet cureren
De gezondheidsvaardigheden van 30-50% van de Nederlanders zouden beneden peil zijn. Maar er is meer aan de hand. Welke factoren spelen een rol en hoe kan jij als professional en content curator hier een rol in spelen?

Cureer je brein en bewaar die ideeën
Zit je om een idee verlegen… is het er niet. Heb je een goed idee… weet je niet waar je het hebt opgeschreven. Ja, zo wordt Writer’s Block een aantrekkelijk smoesje. Daarom een artikel over het managen van je ideeën.

De 5 kenmerken van een goede content curator
Je kunt de ‘likeable expert’ worden voor jouw community door publicaties van anderen te bespreken. Je bent hun mentor en wegwijzer die weet wat kaf is, en wat koren. Ontdek of jij een voorsprong hebt.

5 Redenen waarom slimme ondernemers content cureren
Het is een gigantische informatielawine en qua kracht neemt deze nog altijd elke dag toe. In dit artikel lees je hoe je daar als bedrijf (groot of klein) je voordeel mee kunt doen. Op verschillende terreinen, intern en extern. Ontdek 5 redenen voor content curatie.

Over de mythe van de massa (en hoe je wel waarde creëert)
Jarenlang zijn we op het verkeerde been gezet. We geloofden dat er zoiets bestond als een massa en dat met een groot bereik de kassa als vanzelf zou rinkelen. Jeff Jarvis schetst de toekomst van het nieuws en geeft handvatten aan wie werkelijk van waarde wilt zijn. Lees de takeaways uit zijn keynote.

Information overload, wat is het probleem eigenlijk?
Het fenomeen informatie overload heeft zijn eigen dag gekregen. En dat is vandaag 21 oktober 2014. Het moet niet gekker worden. Volgens mij hebben we een overload aan dit soort speciale dagen. Maar wel een goed moment om er even bij stil te staan. Want wat is...
3 Doodzonden bij content curatie
Drie doodzonden bij content curation 1. Steeds weer materiaal gebruiken uit dezelfde bron Je lezers zullen meer blogs volgen die aan jouw blog gerelateerd zijn. Grote kans dus dat ze die bron al kennen. Het is juist te kunst om relevante artikelen te vinden op...

Content curatie van vitaal belang voor organisaties (5 redenen)
Voordeel behalen door verrijking van gratis content ScoopIt publiceerde in juli 2014 een rapport op basis van een survey onder 504 professionals. De onderzoeksvraag was: "Halen bedrijven voordeel uit de overvloed aan informatie die vrij en gratis beschikbaar is op het...