Moderne Marketingstrategie

voor B2B organisaties
Inboundmarketing is een strategische investering

“The best time to plant a tree was 20 years ago.
The second best time to plant a tree is now.”

Moderne marketing is een strategische investering

Moderne marketing staat voor digitale marketing, inbound marketing en content marketing. Omdat inbound marketing vaak een lange adem vereist wordt bij moderne marketing gebruik gemaakt van social media advertising. Volledig vanuit de inhoud waarmee de toegevoegde waarde van jouw bedrijf wordt uitgelicht en je snel resultaat gaat zien.

Kies je voor moderne marketing dan kies je voor:

  • Positionering van je B2B dienst als oplossing voor een relevant probleem.
  • Positionering van je bedrijf als kennisleider in de markt (thought leadership).
  • Genereren van een kwaliteitsleads voor je salesteam.

Wil je weten of deze moderne marketingstrategie past bij jouw bedrijf op dit moment? Maak een belafspraak.

Online

Consumenten en bedrijven laten zich meer en meer leiden door informatie die, al tijdens het oriëntatieproces, online wordt gevonden. Je krijgt eerder in het koopproces contact met prospects wanneer je aansluit bij de behoefte van dat moment.

Permissie

Geen ongewenste interrupties of massamailings. En geen irritante advertenties. Het zwaartepunt komt meer bij de klant te liggen i.p.v. bij jouw bedrijf. Zo sluit je beter aan bij de beleving en vraag van je klant. Je bedrijf zal winnen aan sympathie en waarde.

Bijsturen

Deze geïntegreerde aanpak levert actionable information op. Informatie op basis waarvan je maandelijks gerichte acties kunt uitzetten om de effectiviteit te verbeteren.

Een Franse Roman

De naam Amylion komt uit een Franse ‘roman’ uit de 12e eeuw: “Amys en Amylion”.

Dit episch verhaal gaat over de vriendschap tussen de twee ridders Amys en Amylion. In Amys herkennen we het Franse woord voor ‘vrienden’ (amis).

Wie was Amylion?

Amylion is de minder bekende helft van het vriendenduo Amys & Amylion.

De vriendschap tussen de ridders symboliseert de filosofie van inboundmarketing en het win-win-win scenario dat daaruit ontstaat.

Samen zaken doen is elkaar vooruit helpen.

Ervaar de impact van Moderne Marketing met een Growth Pilot

Elke nieuwe samenwerking start met een Growth Pilot van 6 maanden. Het is onze uitdaging om binnen die tijd resultaten te boeken, zodat je werkelijk gaat ervaren wat moderne marketing voor je bedrijf betekent. Geen vanity metrics als clicks, likes of shares maar gekwalificeerde leads voor je sales team.

In de Growth Pilot focussen we op één waardepropositie. Deze stellen we gezamenlijk vast. We brengen het conversiepad in kaart en definiëren welke content assets hiervoor nodig zijn. We hergebruiken bestaand materiaal en/of creëren geheel nieuwe content assets op maat. Hierbij wordt je zoveel mogelijk ontzorgd. De contentcampagne die dan voor jouw waardepropositie gaat lopen richt zich op het genereren van gekwalificeerde leads.

Tegen het einde van de Growth Pilot beslis je of je de moderne marketing strategie aansluitend wilt voortzetten en/of uitbouwen. Vaak kiezen bedrijven ervoor om ook campagnes toe te voegen voor hun andere waardeproposities.

Inbound marketing proces in 5 stappen

Barbara schetst allerlei opties en mogelijkheden. Hierbij biedt ze veel technische know how maar weet aan te sluiten bij de belevingswereld van de ander. Hierdoor wordt vertrouwen opgebouwd. Ze heeft me over de streep getrokken door steeds weer samen te zoeken naar wat mij als klant dient.

Business Coach

Eigenlijk dacht ik dat we het al best goed deden, maar deze training was voor mij niet minder dan een openbaring. Door in de schoenen van mijn klant te stappen ben ik ook heel anders over bloggen gaan denken. Dit geeft mij de handvatten om hernieuwd en vol vertrouwen door te gaan met digitale marketing.

Directeur

Het is een genot om te werken met Barbara; ze weet zeer goed waarover ze praat als het om websites gaat. Prettig is dat ze een echte meedenker is.

Evenementenbureau

Ik ben zekerder van mijn zaak geworden. Want ik weet dat ik nooit tekort zal hebben aan ideeën voor blogs. Ik heb namelijk geleerd om mijn kennis op veel manieren te vertellen. Een nieuwe gedachte voor mij was: ook al heb je één doelgroep, mensen binnen die doelgroep hebben verschillende kennisniveaus. Daar heb ik mee leren spelen. Zoiets had ik zelf nooit bedacht.

Coach

Het uitwerken van persona’s (fictieve klanten) helpt goed om in het oog te houden voor wie je schrijft. Daar kun je je boodschap op afstemmen en dan wordt het schrijven ineens een stuk gemakkelijker en doelgerichter. Hierdoor blokkeerde ik niet meer en kreeg ik er zelfs plezier in.

Trainer

Barbara is een drijvende kracht achter het opzetten en verbeteren van management informatie. Ze heeft een goed oog voor wat de business nodig heeft. Voor het management is dit van grote waarde voor het (bij)sturen van de business en organisatie.

Operations manager

Barbara heeft me attent gemaakt op een andere manier van bloggen. Nu moet ik leren om niet alleen voor Google te schrijven maar ook vanuit de content. Iemand aanspreken op zijn behoefte. Je inleven in die persoon, waar loopt-ie tegenaan, hoe kan je ‘m helpen. Nu heb ik eindelijk de tools in handen om mijn website op de kaart te zetten.

Coach

Barbara always exceeded our expectations by constantly improving the analysis reports. Also, she is very capable of not only distilling the right KPI’s from a big load of data from multiple systems. Also, she added value by preparing a good business analysis of these data. She has been an important factor in successfully running the business.

Practice director

Interesse in een Growth Pilot voor jouw bedrijf?