Voordeel behalen door verrijking van gratis content

ScoopIt publiceerde in juli 2014 een rapport op basis van een survey onder 504 professionals. De onderzoeksvraag was: “Halen bedrijven voordeel uit de overvloed aan informatie die vrij en gratis beschikbaar is op het web?”. Informatie waarover iedereen in gelijke mate kan beschikken, maar die verrijkt kan worden en gedeeld (content curation) om er voordeel mee te behalen.

Als bedrijf kun je om meerdere redenen besluiten om externe content te gaan cureren:

Onderwijst medewerkers

“Over half of respondents reported that informational third-party content helps them make decisions in their job.”
Helpt collega’s te overtuigen
“69% of respondents reported that informational third-party content helps them convince their teammates of decisions they’d like to make.”
Maakt bedrijven efficiënter
“84% of respondents reported that reading external industry related content regularly teaches them something about their job that makes them more efficient.”
Helpt om prospects te overtuigen
“64% of respondents reported that third-party informational content occasionally or frequently helps them convert a prospect.”
Helpt om persoonlijke erkenning te krijgen
“89% of respondents reported that sharing content internally has helped them gain personal recognition within their company at least once, and 67% reported that this has occurred on many occasions.”

Intern en extern delen van content is een belangrijke succesfactor

Content delen is een belangrijke succesfactor is voor je bedrijfsvoering. Het gaat niet alleen om het delen van content met externe stakeholders (prospects, klanten, potentiele medewerkers, toezichthouders, etc). maar ook om het delen van content intern en afgescheiden van het publieke oog.

Kennis delen 2.0: Real-time informatie is een kritieke succesfactor voor succes #contentcuratie

Bij extern delen van content wil je jezelf positioneren als kennisleider, als expert, als ‘thought leader’. En daarnaast is het doel meestal ook om via deze route leads te genereren voor je bedrijf.

Bij intern delen liggen er andere motieven aan ten grondslag. Je kunt dit doen via een digitaal magazine zoals je daar voorbeelden van terugziet in de BuzzTalk Reader app (te downloaden voor Apple en Android) of je host de content op je eigen intranet.

Lees het volledige artikel hier: blog.scoop.it

Share This

Share this post with your friends!