content marketing 2015 benchmarkWanneer je een doel voor ogen hebt, gaat daar automatisch je energie en focus naartoe. En hoe stel je een doel als je met een team werkt? Door het vast te leggen in een plan.

Een gedocumenteerde strategie. Dit is de bedoeling jongens! Daar moeten we naartoe!

“Where attention goes, energy flows, and results show.”

Klinkt logisch toch?

Voor de omzetcijfers gebeurt dat nog wel. En we willen het ook nog wel verbijzonderen.

Echter als het gaat om content marketing dan lijkt het alsof beta niet samenwil met alpha.

En dat terwijl content marketing toch ook gewoon keiharde business is.

Online kun je namelijk alles meten.

Content Marketing benchmark 2015

Voor de 5e keer heeft het Content Marketing Institute samen met MarketingProfs het jaarlijkse B2B content marketing onderzoek uitgevoerd waarbij 1820 Amerikaanse B2B marketeers werden ondervraagd.

De resultaten zie je terug in onderstaande SlideShare:

Key Take Away

Als je een effectieve contentmarketingstrategie wilt, leg dan je strategie vast. Laat het niet bij woorden.

Share This

Share this post with your friends!