Vijf stappen? Dat is wel te doen toch? Maar inboundmarketing is geen sinecure. Marketeers die met inboundmarketing aan de slag gaan worden geconfronteerd met een diversiteit aan online marketingtactieken. Denk aan: content creatie, SEO, social media, leadgeneratie, lead management en analytics. Geen wonder dat de eerste confrontatie met inboundmarketing nogal overweldigend kan zijn. Een stappenplan is meer dan welkom.

Hieronder vind je een infographic van inboundmarketingbureau IMPACT Branding & Design.

De infographic toont je het proces van inboundmarketing van begin tot eind. Vanaf het gevonden worden online, tot het converteren van bezoekers tot leads en klanten en de hele marketingsalestrechter doormeten.

  1. Maak een effectieve website. Dit is je ‘thuis’ op internet.
  2. Zorg voor websitebezoekers via blogging, social media, SEO en (optioneel) PPC.
  3. Converteer websitebezoekers naar leads via aantrekkelijke aanbiedingen en call-to-action’s op alle niveaus van de marketing-sales-trechter.
  4. Converteer leads naar sales en vergeet daarbij leadnurturing niet.
  5. Meet alles en verbeter het proces.

inboundmarketingprocess
Bron: IMPACT Branding & Design.

Share This

Share this post with your friends!