Wees een gids tijdens de buyer journeyIn de marketingfilosofie van Amylion staan drie componenten centraal: Audience, Authority en Adventure. Drie A’s die samen het ‘Triple A model voor moderne marketing’ vormen.

We lopen ze even langs:

De A van Audience

Audience staat voor je doelgroep of je publiek, maar dan specifieker. Het gaat namelijk over je ideale klant, wat we in marketingterminologie de ‘BUYER PERSONA’ noemen.

In plaats van je te richten op doelgroepen en demografische kenmerken gaan we bij deze methodiek op zoek naar de belevingswereld van je ideale klant. Hoe ziet hij of zij de wereld? Welke gedachten heeft hij? Hoe neemt hij beslissingen? Waardoor wordt hij beïnvloed en door wie? Etc.

De A van Authority

Authority staat letterlijk voor autoriteit, maar niet zoals een witte jas automatisch autoriteit uitstraalt. Deze autoriteit komt van het Engelse ‘author’. Je schrijft en vertelt over je expertise, beantwoord vragen, geeft tips, wijst mensen de weg en helpt ze een stapje verder.

Door de manier waarop je dat doet wek je vertrouwen. Je laat zien wie je bent zodat mensen je kunnen gaan leren kennen, vertrouwen en leuk vinden. In marketing noemen we dit de ‘KNOW-LIKE-TRUST’ factor. De autoriteit als Likeable Expert.

En hoe vinden die twee elkaar nu… daar zitten heel wat stapjes tussen.

Een reis.

De A van Adventure

In de ‘De heldenreis van jouw klant’ wordt stap-voor-stap uitgelegd wat de fasen zijn van de reis. Waar het kort gezegd op neerkomt is dat je je klant in vertrouwen stapjes laat zetten. Geen call-to-action zoals dat in marketingjargon heet, maar beter gezegd een call-to-adventure. Wat hiervoor nodig is, is: expertise, educatie en empathie. In marketingtermen wordt deze reis overigens de ‘BUYER’S JOURNEY’ genoemd.

triple A marketingmodel

Het Triple A Marketingmodel voor gezondheidsmarketing is gebaseerd op: Audience (je doelgroep), Authority (jij als de ‘likeable expert’) en Adventure (de reis die je klant maakt onder jouw begeleiding)

Meer artikelen over digitale marketing »

Lees meer over de customer journey (zowel voor cliënten als patiënten) »

Share This

Share this post with your friends!