Meer traffic is meer bezoekersNatuurlijk wil je veel websitebezoekers (website traffic), maar nog belangrijker dan de aantallen is de relevantie. Liever minder werkelijk geïnteresseerde bezoekers dan een hele hoop ruis en mensen die niet willen wat je te bieden hebt. Houd dit dus altijd in gedachten bij het vergroten van het aantal websitebezoekers. Uiteindelijk gaat het niet om websitebezoekers, maar om gekwalificeerde leads.

We kunnen 3 hoofdcategorieën onderscheiden:

Websitebezoekers als direct verkeer

Dit zijn bezoekers die jou al kennen. Zij typen het adres van je website direct in (bijvoorbeeld via een offline promotie) of hebben je website eerder gebookmarkt. Deze categorie wordt groter wanneer jouw naamsbekendheid toeneemt.

Meer websitebezoekers via zoekmachines

Je vergroot deze component door je website te optimaliseren voor zoekmachines (in Nederland hoeft je je alleen te richten op Google).

  • Optimaliseer je artikelen voor vindbaarheid.
  • Publiceer méér geoptimaliseerde artikelen. Elk artikel is een extra kans om gevonden te worden in Google.
  • Zorg voor inbound links (links vanaf andere websites en blogs naar je site). Ook hier geldt: de ene link is de andere niet. Houd relevantie in het oog!

Een manier om eenvoudig artikelen te publiceren is het zakelijk weblog ofwel een bedrijfsblog. Werk je in een consultingorganisatie dan ben je omgeven door experts. Je kunt met meerdere auteurs een zakelijk weblog snel levendig krijgen (en houden). Waar je precies over moet schrijven op zo’n blog is een onderwerp voor een ander artikel.

De SEO tools van HubSpot maken het gemakkelijk om de artikelen te optimaliseren voor Google. Bloggen is goed, regelmatig bloggen is beter en bloggen met zoekmachine optimalisatie is een bedrijfsblog op steroïden.

Meer websitebezoekers via andere websites

  • Links zijn een zeer belangrijke component van zoekmachine optimalisatie. Het gaat dan wel om links van relevante websites met een goede reputatie.
  • Andere websites gaan gemakkelijker naar je linken wanneer je waardevolle artikelen publiceert. Een blog krijgt daarom gemakkelijker links, dan een promotionele portfolio website.
  • Wees ook actief op blogs van derden, doe meer aan de discussie op relevante forums en profileer jezelf als expert.
  • De gepubliceerde blogposts ga je ook promoten via de social media. Denk aan LinkedIn, Facebook en Twitter. Hierbij zet je als dat kan ook je medewerkers in.

fotocredit

Share This

Share this post with your friends!